21 Mart 2017 Salı

Sevimli ve yararlı insan Sevgili Tayfun Talipoğlu hakka yürüdü. O güzel insan, kendisinden önce gidenleri fazla bekletmemek için olacak, güzel atına atlayarak, bizlere veda etti. Bulunduğu yere, insanımızın yüreğinde yer edinmesini dişi ve tırnağı ile, bedensel ve beyinsel emeği ile başardı. O,Şimdiler mumla aramakta olduğumuz ve kırıntılarını yitirmemek için uğraş verdiğimiz Cumhuriyetimizin erdeminin kanıtı idi. Tayfun, Uğur Mumcu gibi "Sakıncalı Asker" değil, "Kaymakam olması sakıncalı" bir yurtseverdi. Türkiye'yi adım adım dolaştı.Sıradan insanlarımızın dostu, dertnazı oldu. Basılması gereken, kimilerinin yüreklerinin yetmediği "bam telierine" bastı,bastı, bastı... İnsanımızı tanıdık, çocuklarımızı tanıdık O'nun programında. O, hiçbir kapıya tasmasından bağlanan medyabazlardan olmadı. Katıldığı toplantılarda aklının ürünlerini.örtük bir mizah ile aktarırdı.
Ben iyi bir dostumu yitirmiş olmanın kederini yaşıyorum. Bundan on yıl önce, 9 Eylül 2007'de Besni'de gerçekleştirdiğimiz 9.Besni Eğitim Bayramı'na katılması için yaptığım çağrıya,hiç nazlanmadan "iyi olur hocem,ben de Besni ve Besnilileri tanıma olanağını bulmuş olurum" diyerek koşa koşa gelmişti. Yalnız programda söyleşide bulunmadı. İzleyen günde "Su Başında" bizle birlikte kahvaltıda ve öğleden sonra da Kızılin'deki pikniğimize de katılmış ve Besnililer ile dostluklar kurmuştu. Tayfun gibiler azalıyor. Eğitim sistemimizin yobazlık üretir konuma sürüklenmesinden ötürü, yeni Tayfunların yetişeceğine olan umudumuz da azalıyor.
55 yıla sığdırdığı dünyamızdaki konukluğunda, son otuz yılımızı aydınlattı hep. Aydınlıklar içinde olacağından kuşkum yok. Güle güle Tayfun Kardeşim, güle güle."Hayır Bayrağını" yere düşürmemek için akıl ve alın terimizi akıtmayı sürdüreceğiz. Dünya,sensiz ilginçliğinden yitirdi.21.3.2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder